Thursday, September 17, 2009

。。。たら、。。。

世界はとても神秘(Shinpi: mystery)だと思います。いろいろなことがあります。
全部のことは信じられない(Unbelievable)。
時間を選んだら、私は十八歳に帰りたいです。
十八歳の時、私はForm Sixを勉強しています。
その時、毎日学校に行って、友達と話したり、お菓子を食べたり、ゲームをしました。
ぜんぜん勉強しないけど。
先生はよくクラスにこられないです。たくさんことができなくちゃいけないんです。
それから、私はForm Sixは大切じゃないと思います。
あまり勉強しない。成績はよくない。
でも、大学に入れました。運がいいと思います。
時間を選んだら、私は十八歳に帰りたいです。
そして、頑張った勉強したいです。
たから、成績はよかったになるつもりです。
いい成績を持っていたら、シンガポルの大学に入れます。
シンガポルの大学で勉強するは私の夢です。
でも、何も信じられない。 
時々、自分に(時間がたくさんありますか?)に聞きました。
そのことを考えますから。
でも、時間が足りない。そのことを考えるのをやめなくちゃいけない。
たくさんことまだ終わらないんので、もっと頑張っていると思います。
みなもどんなことがよく考えますか?書いてください。
その後て、私たちはみなの悩みに相談しよう!お願いします。

5 comments:

Hooi Ping said...

For me, I want go back to secondary school's life because that period is very happy and enjoy to study. I also have many friend study in the same class. When i faced any problem, they will give me advices and help me solve my problem.

sophia ng^^ said...

Hooi ping, i also miss my secondary schooltime!That is the happiest period in my life so far!

gaimun said...

although secondary life's very enjoy and happy, but i thk i dun wan go back...Because i dun wan struggle with exam...

Lai Kuen said...

i oso miss my secondary sch time very much..if only d time can just rewind backwards to go back to that moments..haiz!

sophia ng^^ said...

Seem like everyone's secondary schooltime was wonderful!